17 Aralık 2008 Çarşamba

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

T.C.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ

DERSİN ADI:
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
DOSYA:
ARAŞTIRMA


ÖĞRENCİNİN ADI:
G 0506.06007 YASİN TEKE
G 0506.06017 ÇAĞDAŞ ATASU
G 0506.06038 BORA GENÇ
G 0506.06041 SALİH ŞEN
G 0506.06048 TİMUÇİN TOKMAKÇI

ÖĞRENCİNİN BÖLÜM
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
ÖĞRETİM ÜYESİ:
YR.DOÇ.DR ÖZCAN AKGÜN

Araştırmanın Künyesi
Bilgisayarın Öğrenilmesi ve Öğretilmesinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
2008 Sakarya Hendek Eğitim Fakültesi
Araştırmanın Konusu
Bilgisayarın öğrenilmesi ve öğretilmesinde karşılaşılan sorunların giderilmesi ve çözüm önerileri
Araştırmanın amacı
Bilgisayar dersinin öğretilmesinde karşılaşılan sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara getirilebilecek çözüm önerileri

Alt amaçları

v Öğrenme ortamından kaynaklanan sorunlar nelerdir?
v Öğrenme ortamından kaynaklanan sorunların çözüm önerileri nelerdir?
v öğretim programından (Anlatılan içerikten ) kaynaklanan sorunlar nelerdir ?
v öğretim programından (Anlatılan içerikten ) kaynaklanan sorunların çözüm önerileri nelerdir?
v öğrencinin özelliklerinden kaynaklanan problem nelerdir?
v öğrencinin özelliklerinden kaynaklanan problemlere çözüm önerileriniz nelerdir?
v Öğretmenden kaynaklanan sorunlar nelerdir?
v Öğretmenden kaynaklanan sorunlara çözüm önerileriniz nelerdir?
Araştırmanın Sınırlılıkları
v Bu araştırma;
v 2008-2009 eğitim öğretim yılında sonbahar döneminde yapılması
v Ankara,Kırşehir,Denizli, Edirne ve Gümüşhane illerinde Ticaret Meslek Lisesi,Anadolu Teknik Lisesi ve İlköğretim Okullarında görevli 5 öğretmen üzerinde yapılmıştır.
- Denizli Vali Vekfi Ertür Kız Meslek ve Anadolu Kız Meslek Lisesi HASAN DEMİRAYAK
-Uzunköprü Cumhuriyet İlköğretim Okulu YÜKSEL ZEYBEK
-Nermin Mehmet Çekiç Anadolu Lisesi SÜLEYMAN POSTUK
-Gümüşhane Endüstri Meslek Lisesi SELÇUK YILMAZ
- Kırşehir Kaman Anadolu Teknik ve Endüstri Meslik Lisesi AHMET TÜRKASLAN
v Öğretmenler gerçek cevapları vermemiş olabilir
v Araştırmaya katılan bazı öğretmenlerin mesleğe yeni başlaması dahilinde tecrübesizlikleri nedeniyle sorunları ifade edememesi

Araştırmanın Modeli
Bu araştırmanın yürütülmesi esnasında betimsel tarama modelinden yararlanılmıştır.

Hedef Kitle
Bu araştırma Türkiye’nin 4 farklı bölegesinden, toplam 5 şehirde 1 Ticaret Meslek Lisesi, 3 Anadolu Teknik Lisesi ve 1 İlköğretim Okulunda,1 bayan 4 erkek öğretmenden oluşan gruba uygulanmıştır

Veri Toplama Araçları
Bu araştırma esnasında yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır.

Verilerin Toplanması
Bu araştırmada önceden hazırlanmış soruları gözlemci, öğretmenle yüzyüze görüşerek aldığı cevaplara göre yardımcı sorular sormuş kaydetmiştir.

Verilerin Analizi
Bu araştırmada analize gerek duyulmamıştır

Araştırmanın Sonuçları Ve Çözüm Önerileri
Öğrenme ortamından kaynaklanan sorunlar nelerdir?
v Bilgisayarların periyodik bakım eksiklikleri nedeniyle uyum sorunları çıkarılması.(5)
v İnternetten yararlanılırken istenen kaynaklara erişim sağlanamıyor.(4)
v Öğrenme ortamlarının öğrencilerin konuyu rahatça kavraması için gereken dizayn ve yeterliliğe sahip olmaması.(3)
v Bilgisayarların çağın gerekliliklerini ve ders müfredatındaki yenilikleri karşılayamayacak donanıma sahip olması.(4)
v Orijinal yazılımların finansal sorunlar nedeniyle okula erişiminde karşılaşılan aksaklıklar.(2)
v Kişi başına düşen bilgisayar miktarının az olması sebebiyle öğrenmelerin olumsuz yönde etkilenmesi.(5)
Öğrenme ortamından kaynaklanan sorunlara çözüm önerileri :
v Öğrenciler arasından yeterli bulunan veya ufak bir eğitime tabi tutulan öğrencilerin görevlendirilerek periyodik bakımlardan sorumlu olması.
v Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlere vereceği kişisel şifrelerle eğitim içerikli kaynaklara erişimin (örneğin eğitimsel web sayfaları – ttnet vitamin) bedava olması.
v Milli Eğitim Bakanlığının görevlendireceği öğretim tasarım uzmanlarına danışılarak sınıfların dizaynlarına destek olmalarını sağlamak .
v Para karşılığı öğrencilerin yapabileceği (örneğin web programlama alanında) işleri alarak gelirin okullara aktarılması.
v Şirketlerle sponsorluk antlaşmaları yapılarak reklam karşılığı eğitim veren kurum ve kuruluşlara ücretsiz olarak gereken yazılımların temini.
Sponsor, öğrenci destekli okul kazancı veya velilerin desteğiyle düzenlenecek yardım etkinlikleri sonucu yeni bilgisayarlar alınması

Öğrenci özelliğinden kaynaklanan sorunlara çözüm önerileri
v Öğrencinin okul seçimi yapmadan önce ailesiyle birlikte bilgilendirilmesi amacıyla seminerler düzenlenmesi.
v Öğrenci – Okul – Aile üçgeninin daha verimli şekilde iletişime geçmesinin sağlanması.
v İlkokullarda öğrencilerin dersi alış biçimlerinin değiştirilmesi gerekmektedir.
v Öğretmenlerin yapılan çalışmalarda ve verilen örneklerde öğrencilerin ortak paydada buluşabileceği örnekler verilmeli, bu tarz çalışmalar yapılmalıdır.

Öğretmenden kaynaklanan sorunlar nelerdir?
v Öğretmenlerin özellikle gelişim içerisinde olmaları gereken bir dalda kendilerini yenileyememeleri.(2)
v Yaşça ilerlemiş öğretmenlerin müfredat değişikliklerine ayak uyduramaması.(2)
v Yaşça ilerlemiş öğretmenlerin yeni öğretim yöntem ve tekniklerinden yeterli oranda yararlanmaması.(1)
v Yeterli sayıda bilgisayar öğretmeni olmadığından dolayı derse farklı branş öğretmenlerinin girmesi sebebiyle dersin verimsiz ve yetersiz işlenmesi.(4)

Öğretmenden kaynaklanan sorunlara çözüm önerileri
v Bilişim teknolojisi öğretmenlerinin sorumluluklarının bilincinde olarak kendilerini tazelemeleri gerekmektedir.
v Öğretmenlerin belirli aralıklarla bilgisayar yeterlilik sınavına girmeleri gerekir.
v Öğretmenler yaz dönemlerinde hizmet içi eğitim kurslarına katılarak yeni gelişen öğretim yöntem ve teknikleri kullanımını öğrenebilirler .
v Maliye Bakanlığından destek alınarak milli eğitim bakanlığı bilgisayar öğretmeni atamalarını arttırmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder