17 Aralık 2008 Çarşamba

MİLLİ EĞİTİM TEŞKİLATI İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA


Öğretmen ve öğrenci, eğitimin iki önemli bileşenidir. Hızla değişen dünyada, üretim ve rekabet ekonomiye; küreselleşmenin etkilerini yorumlama ve bilgi toplumu olmanın gereklerini yerine getirme zorunluluğu da eğitime yön vermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı Bünyesinde, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, yürütmekte olduğu çalışmalarla, hem öğrenci hem de öğretmenlerin öğrenme ihtiyaçlarını en etkin biçimde karşılamayı hedeflemektedir.Genel Müdürlüğümüzün görevleri, 3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri hakkındaki kanunun 16. maddesinde,
Öğretmen liseleri ile Anadolu öğretmen liselerinin eğitim, öğretim ve yönetimi ile ilgili bütün görev ve hizmetlerini yürütmek,
Öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarıyla gerekli koordinasyon ve işbirliğini sağlamak,
Öğretmen liseleri ve öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarındaki öğrencilerin bursluluk, yatılılık ve mecburi hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
Okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitapları ile eğitim araç ve gereçlerini hazırlamak ve talim ve terbiye kuruluna sunmak
olarak yer almaktadır. Bunların yanı sıra eğitimin niteliğini arttırmak için Millî Eğitim Bakanlığınca yürütülen Temel Eğitime Destek Programı kapsamında, çocuklarımızı 21. yüzyıla hazırlamada en etkin role sahip olan öğretmenlerimizin mesleki standartlarının yükseltilmesine yönelik çalışmaların sorumluluğu da Genel Müdürlüğümüze verilmiştir. Bu kapsamda;
Öğretmenlerin, hizmet öncesi öğretim programlarının geliştirilmesinde, hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde, bireysel mesleki gelişimlerini planlama, uygulama ve izleme süreçlerinde yol haritası olmak üzere Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri hazırlanmış, 2590 sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Temel eğitim kademesinde görevli öğretmenlere yönelik 16 alanda (3’ü görme, işitme ve zihin engelliler öğretmenliği) özel alan yeterlikleri hazırlanmış, Talim ve Terbiye Kuruluna sunulma aşamasına gelmiştir.
Öğrenen öğretmen-öğrenen okul anlayışını geliştirmeye yönelik olarak okul yöneticileri ve öğretmenler için Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu (OTMG) hazırlanmıştır. Kılavuzun, öğretmene mesleki yeterliğini geliştirme sürecinde, kendi gelişim modelini oluşturmasında ve hizmet içi eğitim ihtiyacını iş başında meslektaşlarıyla işbirliği yaparak ve yakın çevre imkanlarını kullanarak geçekleştirmesinde rehber olması amaçlanmıştır. OTMG Modelinin uygulanabilirliği, işlevselliği ve etkisini belirlemeye yönelik pilot uygulamanın birinci aşaması tamamlanmış, pilotlamanın ikinci aşaması kapsamında çalışmalar devam etmektedir
Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü Teşkilat Şeması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder